Acties van donateurs

Veel van onze donateurs hebben een ludieke of hartverwarmende actie op touw gezet om geld voor Tibet naar School in de zamelen.

Een aantal voorbeelden:
• Aafke Steenbeek, Martijn Baart, Douwe van den Berg en Marius van den Berg planden een fietstocht van Veenendaal naar Lhasa. “Cycling2tibet” , zoals hun expeditie heette, verbond er een sponsoractie aan ten behoeve van Tibet naar School.
Hun tocht voerde hen door Oost Europa, Turkije, Iran, Turkmenistan en Uzbekistan alwaar het mis liep: Aafke kwam lelijk ten val met haar fiets en moest met een bekkenfractuur de tocht beeindigen. De andere fietsers keerden samen met haar terug naar Nederland. Ondanks dat zij het eindpunt niet bereikten, hebben zij het geweldige bedrag van € 4658 bijeen gefietst met hun expeditie!

• Het Bonaventura College in Leiden sloot de introductieperiode van de brugklas af met festiviteiten en een markt voor Tibet naar School. De school haalde ruim € 3200,- op!

Drie dames uit de VIGO-flat in Veenendaal vierden hun 70e verjaardag en vroegen geld voor Tibet in plaats van cadeaus. € 155,- was de opbrengst.

• De Cho Oyu-expeditie van Loon Salarissoftware bereikte op 24 mei 2006 de top van deze 8201 meter hoge Tibetaanse berg. Hiermee klommen ze maar liefst € 15.281,- bijeen voor Tibet naar School! Het expeditieverslag is te lezen op www.roosroos.nl/ChoOyu

Een klein stukje hieruit: |
Etienne, de klimmer die als eerste de top bereikte, heeft het zwaar maar zet door. Hij schrijft daarover in zijn verslag: “We lopen omhoog, tot plotseling Marco aangeeft te willen tergukeren. Zijn tenen zijn koud en worden niet meer warm; op deze hoogte een gevaarlijk verschijnsel.
Ik maak een afweging: alleen doorgaan vind ik niet leuk, maar ik heb sterk het gevoel dat dit mijn enige kans is ooit een achtduizender te beklimmen. Bovendien heb ik nu de kans onze expeditie te volbrengen en de stichting Tibet naar School te verblijden met de volle sponsorpot. Ik besluit dus alleen door te gaan en neem in het donker afscheid van marco en sherpa Dawa
”

• Stichting KICI kledinginzameling steunt ons met een bedrag van € 5000,-

• De G.Th Rietveldschool in Badhoevedorp steunt ons al jaren met diverse sponsoracties. Met de dubbeltjesmarkt en de muziekuitvoering hebben ze in 2006 een kleine € 1000,- opgehaald!

• Gerard en Irene van Gool vierden hun 40-jarig huwelijk en vroegern geld i.p.v. cadeaus.

• Felix Uitgeverij maakte een gift over n.a.v. het verschijnen van het boek “Juwelenschip”. Het Juwelenschip is een oorspronkelijk Tibetaanse tekst, die vertaald is door een groep van negen mensen onder leiding van Hans Korteweg. Vijf jaar lang (!) werkten zij aan deze vertaling.

• De Nassauschool in Groningen is al jarenlang betrokken bij Tibet naar School.